Tradycyjnie, reklama jest uważana za dźwignię handlu, instrument, który może być używany do wpływania na konsumentów i kultury. Pojawienie się Internetu oraz rosnąca popularność marek typu Direct-to-consumer spotęgowały tę tendencję.

Reklama online spotęgowała tę tendencję

Wśród reklamodawców, dział marketingu powie ci, że reklama zawsze była dana, ale rewolucja reklamy online spotęgowała tę tendencję. To nie znaczy, że reklama została całkowicie wygnana ze sfery detalicznej, ale konsument najlepiej stał się zrobić umowę z pośrednikiem.

Na przykład, koszt za wrażenie jest ważnym wydarzeniem dochodów w transakcji reklamowej, ale nie jest gwarantowane, aby przynieść pożądane sprzedaży. To nie znaczy, że reklama jest złym bliźniakiem, ale raczej, że ma wpływ na cenę, i odpowiedni wierzchołek wydajności – cytat ten jest zasługą autora strony k2fitness.pl. Mimo to, efekt jest trudny do zmierzenia i badania w szczegółach. Na przykład, wpływ reklamy na cenę detaliczną zależy w dużej mierze od konkurencyjności rynku i zdolności detalistów do przeniesienia dodatkowych kosztów na konsumentów. To samo dotyczy wpływu reklamy na udział konsumentów w marce i tym podobne.

Wpływ reklamy na cenę może być również mierzony poprzez rozważenie delty pomiędzy górnym i dolnym szczeblem piramidy reklamowej. Implikacją tego jest to, że efekt reklamowy dolnego szczebla jest mniejszy, a efekt reklamowy górnego szczebla jest większy.

Marki direct-to-consumer vs TV

Pomimo twierdzeń, że marki DTC nie są gotowe na reklamy telewizyjne, niektóre marki direct-to-consumer już od 2015 roku eksperymentują z reklamami telewizyjnymi. HelloFresh, Carvana, Peloton, Ancestry, Stitch Fix i Chewy wszystkie zauważyły zwiększone przychody po większym wydatku na reklamę telewizyjną.

Korzystając z analityki telewizyjnej i śledzenia danych z trzeciego ekranu, marki te mogą mierzyć wpływ swoich reklam telewizyjnych. Ponadto, spostrzeżenia oparte na danych pomagają im udowodnić swoją wydajność, co pomaga im budować bardziej skuteczne kampanie. Na przykład HelloFresh przypisuje 88-procentowy wzrost liczby wizyt na stronie reklamom telewizyjnym. Firma stosuje również ciągłe podejście oparte na testowaniu i uczeniu się, aby określić, które reklamy działają najlepiej. Pomaga to w tworzeniu mniejszego zmęczenia reklamami i szczęśliwszej bazy klientów.

Popyt na kampanie reklamowe, które są „zawsze na” popchnął marketerów do poszukiwania konwergentnego podejścia, które może pomieścić zarówno telewizji i marketingu cyfrowego. DTC mogą przynieść najlepsze praktyki marketingu internetowego do swoich kampanii reklamowych w telewizji, a także może kontrolować produkcję i ceny. Firmy te również dywersyfikują swój marketing poza Facebooka, który jest często pierwszym krokiem w udanej kampanii marketingowej.

Przyszłość reklamy telewizyjnej jest jasne dla marek DTC. Wykorzystując siłę masowego zasięgu telewizji i łącząc metryczne techniki reklamy cyfrowej, z którymi są zaznajomieni, firmy te wyznaczają nowe standardy w reklamie telewizyjnej. W 2017 roku marki direct-to-consumer wydały 1,3 miliarda dolarów na reklamę telewizyjną, co oznacza wzrost z 650 milionów dolarów w 2016 roku. Ich wysiłki opłaciły się, ponieważ z raportu VAB wynika, że w 2017 roku wzrosła liczba widzów, którzy oglądali reklamy telewizyjne firmy Tophatter. Tophatter sprzedaje przedmioty w 90-sekundowych aukcjach.

Wpływ na kulturę

W XX wieku przemysł reklamowy ukształtował kulturę Wielkiej Brytanii. Przemysł współpracował z artystami od późnych lat 50. i aktywnie przyczynił się do powstania ruchu kontrkulturowego. W tym czasie przemysł oferował muzykom duże sumy pieniędzy i wystawiał ich na widok dużej liczby fanów. Stworzył również charakterystyczne środowisko dla kultury muzycznej.

Wraz z rozwojem przemysłu, zdefiniował on na nowo rolę reklamy w popularnej kulturze muzycznej. Na przykład, przemysł przyjął postmodernistyczną pozycję, która zawaliła rozróżnienia między sztuką a komercją. Spowodowało to reklamy, które łączą formę reklamy z formą mediów. Te reklamy stały się intertekstualne, w zależności od publiczności wiedzy o kulturze popularnej.

Przemysł reklamowy wykorzystał również licencjonowanie muzyki w reklamie, strategii, która jest przykładem strategii kamuflażu reklamy. Przedstawiając reklamę jako hybrydę kulturowo-komercyjną, udane reklamy rzucają wyzwanie granicom między sztuką a komercją.

Możesz również cieszyć się:

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *