Często zdarza się, że po awansie na nowe stanowisko trudno jest wiedzieć, co dalej. Musisz rozważyć perspektywę szefa i wziąć na siebie dodatkowe zadania. Będziesz musiał również zorganizować spotkanie zespołu i przekazać informacje zwrotne.

Weź pod uwagę perspektywę szefa

Niezależnie od tego, czy rozważasz awans, szukasz lepszej grupy płacowej, czy chcesz mieć większy wpływ w swojej organizacji, ważne jest, aby wziąć pod uwagę perspektywę szefa. Jeśli tego nie zrobisz, możesz zostawić pieniądze i zasoby na stole. Kiedy zwracasz się do szefa, upewnij się, że jasno przekazujesz swoje intencje. W ten sposób szef będzie w stanie skuteczniej Cię wspierać.

Jednym ze sposobów na poprawę relacji z szefem jest zaplanowanie spotkań z nim z określonym limitem czasu. Dzięki temu unikniesz przerywania szefowi, gdy się tego nie spodziewa. Jeśli nie jesteś pewien, co powiedzieć, możesz zapytać go o jego oczekiwania i o to, jak lubi, gdy się do niego zwraca.

Jeśli Twój szef jest osobą zajętą, wysyłaj mu e-maile co tydzień. Możesz też wysyłać krótsze e-maile, np. dwutygodniowe. Jest to dobry sposób, aby utrzymać szefa na bieżąco o swojej pracy i rozwiązywać wszelkie problemy, które mogą się pojawić. Jeśli chcesz wysłać szczegółowy e-mail, możesz dołączyć wykresy, arkusze kalkulacyjne lub wypunktowania. Jeśli jesteś początkującym menedżerem, być może będziesz musiał wysłać streszczenie lub podsumowanie z punktami działania.

Aktualizowanie szefa może również pomóc Ci utorować drogę innym pracownikom wyższego szczebla. Robiąc to, możesz pokazać, że jesteś godnym zaufania i odpowiedzialnym pracownikiem. Może to również dać Twojemu szefowi szansę zobaczenia Cię w akcji. Możesz również podzielić się z szefem pozytywnymi wiadomościami. To sprawi, że poczuje się pewniej w twojej pracy i zapewni, że będzie zadowolony z twoich wyników.

Jeśli zależy Ci na większej odpowiedzialności i wpływach, powinieneś być w stanie wykazać, że radzisz sobie z nowymi zadaniami i procesami. Powinieneś również prosić szefa o informacje zwrotne na temat swojej pracy. Pokazuje to Twoją troskę o projekt i przyszłe wyniki.

Powinieneś również rozważyć perspektywę szefa, gdy awansujesz w zespole. Wiele osób prosi o nowe wyzwanie. Dzięki temu będziesz mógł zwiększyć swoją produktywność i podnieść efektywność zespołu.

Przeprowadzenie spotkania zespołu

Niezależnie od tego, czy jesteś nowym członkiem zespołu, czy nowym menedżerem, musisz wiedzieć, jak przeprowadzić spotkanie zespołu. Skuteczne spotkania to nie tylko rozmowa o problemach. Chodzi w nich o zbliżenie ludzi i stworzenie relacji pracy. Takie spotkania pomogą Ci wzmocnić kulturę Twojego zespołu i poprawić morale.

Ważne jest, aby mieć jasną agendę. To gwarantuje, że utrzymasz uwagę wszystkich i dostarczysz im wartości. Ponadto, agenda powinna być opracowana wspólnie, tak aby każdy mógł wnieść swoje uwagi. Pozwoli to uniknąć przeoczenia ważnych aktualizacji.

Będziesz chciał również mieć podsumowanie spotkania. Powinno ono opisywać, w jaki sposób spotkanie przyczyniło się do realizacji całego projektu i kolejnych kroków. Powinno również zawierać nazwiska osób, które są odpowiedzialne za projekt.

Ważne jest również, aby zostawić czas na pytania. Pomoże to uporać się z wszelkimi nieporozumieniami i da ludziom pewność, że mogą zadawać pytania. Należy jednak mieć świadomość, że na spotkanie mogą nie być przygotowane żadne pytania.

Kiedy organizujesz spotkanie zespołu, możesz również wykorzystać je jako okazję do podzielenia się opowieściami o swoim życiu poza pracą. Historie te są świetnym sposobem na poznanie kolegów z zespołu i pomagają rozjaśnić nastrój. Możesz również wykorzystać ten czas na burzę mózgów pomysłów lub zebranie informacji zwrotnych.

Kiedy organizujesz spotkanie zespołu, możesz je również wykorzystać do przedstawienia nowych produktów lub kampanii. Możesz również omówić, jak Twój zespół pracuje razem i porównać notatki na temat konkurencji. Możesz również wykorzystać ten czas na omówienie nowych life hacków lub ulepszeń umiejętności.

Możesz również użyć prezentacji PowerPoint na spotkaniu zespołu. Są one powszechnie znane jako „PowerPoint Parties”. Są one świetnym sposobem na urozmaicenie spotkania. Ważne jest jednak, aby unikać omawiania wrażliwych kwestii z gośćmi z zewnątrz. Spotkania te mogą pomóc wzmocnić Twój łańcuch dostaw i wnieść nowe spojrzenie na trudną sprawę.

Tworzenie agendy spotkania zespołu może być trudne. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli jesteś nowy na swoim stanowisku. Jeśli potrzebujesz pomocy, możesz skonsultować się z trenerem BetterUp, który pomoże Ci stworzyć agendę spotkania zespołu, która będzie zarówno oparta na współpracy, jak i skuteczna.

Udzielanie informacji zwrotnych

Otrzymywanie informacji zwrotnych od innych ludzi jest potężnym narzędziem rozwoju zawodowego. Pomaga doskonalić umiejętności przywódcze i uczyć się nowych umiejętności. Pomaga również przełamać złe nawyki.

Informacja zwrotna może być udzielona w sposób formalny lub nieformalny. Możesz poprosić o informację zwrotną osobiście, przez telefon lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Ważne jest, abyś zrozumiał, o co prosisz, dlaczego prosisz i co planujesz zrobić z wynikami.

Udzielanie informacji zwrotnej jest ważne dla rozwoju zarówno jednostki, jak i firmy. Kiedy jest ona udzielana w sposób przemyślany, prowadzi do bardziej produktywnego środowiska pracy i szybszego rozwoju kariery. Kiedy jest udzielana w niewłaściwy sposób, może być naładowana emocjonalnie i negatywnie wpływać na odbiorcę.

Udzielanie informacji zwrotnej powinno odbywać się z pozytywnym nastawieniem. Powinieneś skupić się na przyszłości, a nie na przeszłości. Przekazuj konkretne informacje zwrotne zamiast ogólnikowej krytyki. Im bardziej konkretna informacja zwrotna, tym bardziej będzie konstruktywna.

Często najlepsze pomysły pochodzą od kolegów z zespołu. Jeśli nie jesteś pewien, jak przekazać informację zwrotną, poproś członka zespołu o radę. Jeśli jesteś menedżerem, pamiętaj, aby słuchać informacji zwrotnych od członków zespołu i omawiać je z nimi. Jeśli nie znają odpowiedzi, poproś o przykłady.

Podczas udzielania informacji zwrotnej ważne jest, aby skupić się na zachowaniu i wysiłku odbiorcy. To pomaga im rozwinąć nastawienie na rozwój. Zwiększa też prawdopodobieństwo, że będą podejmować nowe wyzwania.

Informacja zwrotna może być również pozytywna, zachęcająca do zachowań, które będą miały pozytywny wpływ na firmę i innych ludzi. Udzielanie informacji zwrotnej nie jest czasem na krytykowanie danej osoby lub jej charakteru. Jest to czas na wzmacnianie pozytywnych zachowań i korygowanie negatywnych.

Ważny jest również czas udzielania informacji zwrotnej. Opóźnianie jej może zaszkodzić wydajności i nauce. Ponadto, opóźniona informacja zwrotna może wpłynąć na odbiorcę. Jeśli nie miałeś okazji udzielić informacji zwrotnej, spróbuj udzielić jej w przyszłości. Być może będziesz musiał dostosować swój styl. Jednak im więcej będziesz miał praktyki, tym bardziej komfortowo będziesz udzielał informacji zwrotnej.

Możesz również cieszyć się:

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *